søndag den 7. marts 2010

Filmmanuskript

En gang imellem får jeg mails fra læsere, der har læst Hvor skyggen falder og lige ville skrive til mig, at de kunne lide samlingen - somme tider giver de også deres bud på deres favoritnovelle eller fortæller om deres forhold til horrorgenren. Det er fantastisk at få disse læserreaktioner - en komplet uforudset bonus ved at få noget udgivet, som jeg er meget taknemmelig for.

En anden gang er der kommet forespørgsel om en novelle til et website, og for lidt tid siden fik jeg et opkald, jeg først troede var en joke: En herre fra et produktionsselskab ville høre, om jeg var interesseret i at skrive et manuskript til en horrorfilm. Øh ... ja, det ville jeg da sige, jeg var. De havde det overordnede plot, som jeg så skulle arbejde videre med, og det hele lød yderst spændende. Desværre ville de gerne i gang med det samme og have manuskriptet meget snart, og det kan jeg ikke levere, da Diget har absolut førsteprioritet lige nu. Manden jeg talte med, sagde at de måske kunne trække projektet lidt, men han skulle lige vende det med sit bagland. Så nu må vi vente og se.